Handelsbetingelser

Handels- og forretningsbetingelser

Virksomhedsoplysninger

Yerst Glas
Tværgade 14
8600 Silkeborg
CVR nr 28349106
TLF 86 82 80 58  / 23 74 46 30

Sådan handler du hos Yerstglas.dk

Når du har fundet den vare du ønsker at købe, trykker du på læg i kurv og herefter kan du gå til kassen.
Indtast dine personlige oplysninger og du kan derefter gå videre til online betaling. Vi modtager pt. Visa ( dit dankort er et Visa Dankort og modtages selvfølgelig ) og Mastercard og laver vores betaling via betalingssystemet PayPal.

Fragt variere på baggrund af vægt og indpakning, da de fleste af vores ting kan gå i stykker og skal sendes forsigtigt.

Når du har betalt for dine varer, vil du umiddelbart herefter modtage en ordrebekræftelse pr. e-mail og denne gælder som din kvittering.
Du modtager selvfølgelig også en e-mail når varen afsendes.

Så fremt du ønsker at afhente varen på værkstedet i Silkeborg, så er dette også en mulighed.

Skulle der være spørgsmål til bestillingen eller andet, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon +45 86 82 80 58 – hverdage fra 8-16, fredag dog 15.30 eller yerst@yerstglas.dk

Alle priser er inkl. moms.

 

Forsendelse

Du kan vælge imellem følgende leveringsmetoder:

  • Post Danmark til private – Levering til din private adresse
  • Post Danmark udleveringssted – Levering til pakkeboks, postbutik el. posthus
  • Post Danmark til erhverv – Levering til din arbejdsplads

Levering er ofte 2 -3 hverdage, såfremt varen er på lager. Skulle dette ikke være tilfældet, vil du modtage en mail fra os.
Leveringen sker med Post Danmark, og leveringstiden vil derfor være afhængig af Post Danmarks leveringsfrekvens.

Betaling

I shoppen kan der betales med:

  • Dankort ( såfremt det er et alm. Visa Dankort )
  • Visa
  • Visa Electron
  • Mastercard/Eurocard
  • Maestro

Ved betalting med international kreditkort pålægges der et gebyr på 2,90% for Mastercard og Visakort med et minimumsbeløb på 1,95 kr. pr transaktion.

Ved betaling med dansk udstedt Mastercard / Mastercard debet eller Visa / Visa Debet kreditkort pålægges der et gebyr på 1,50% med et minimumsbeløb på 0,70 kr. pr transaktion.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra shoppens lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os på Yerstglas.dk har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Vi opbevarer og transmitterer ikke almindelige kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Yerstglas.dk, videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer slet ingen personfølsomme oplysninger.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

Du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Yerstglas.dk på e-mail: Yerst@yerstglas.dk

Sikkerhed omkring kortoplysninger
I betalingsfasen får du opgivet, hvilke varer du har bestilt samt den samlede pris. Når du vælger at gå til kassen, bliver du ført til en sikker (krypteret) internetforbindelse (https://) hvor du skal indtaste følgende:

  • Kreditkortnummer
  • Udløbsdato
  • Kontrolcifre

Yerstglas.dk står alene for salg og forsendelse af varen, og kommer ikke i kontakt med eller ser dine kreditkortoplysninger. De håndteres udelukkende på en sikker server, med en sikker forbindelse (kryptering) via en betalingsformidler.

Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Yerstglas.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du:

  1. har modtaget din vare
  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via yerst@Yerstglas.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Benyttes den vedlagte returlabel, som fremsendes med din ordre, fratrækkes 49,- DKK til at dække fragten. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur
Den fulde købssum kan kun tilbagebetales, hvis varen tilbagesendes ubrugt eller brugt på tilsvarende måde, som det vil være muligt i en fysisk butik. Muligheden for at få den fulde købesum retur bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart væsentligt forringer varens salgsværdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde aftalen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Den eneste omkostning du har, når du fortryder et køb, er evt. omkostning ved at få varen tilsendt samt omkostningen ved at sende varen retur til os.

Hvis du fortryder købet, bedes varen sendes til:

Yerst Glas
Tværgade 14
8600 Silkeborg

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af følgesedlen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Når du handler på Yerstglas har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Vi er meget omhyggelige med at sikre korrekt håndtering af din ordre, og at tjekke at varen ikke har fejl eller mangler. Skulle du modtage en vare, der er reklamationsberettiget, beklager vi meget, og beder dig kontakte Kundecenteret på telefon +45 86 82 80 58  – hverdage fra 8-16, fredag dog 15.30.

Når der er fejl ved en vare, kan du enten få varen repareret, ombyttet eller pengene tilbage afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden uhensigtsmæssig adfærd.

Det er derfor nødvendigt, at du følger de vedlagte brugsanvisninger, og andre anvisninger, som vejleder om korrekt brug og vedligeholdelse af produktet. Misligholdes en vare i forhold til anvisningen, vil det opfattes som fejlagtig brug eller anden uhensigtsmæssig adfærd, og derfor vil varen ikke være dækket af reklamationsretten.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Yerst Glas
Tværgade 14
8600 Silkeborg

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at sende varen tilbage i forsvarlig emballage, og at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Cookies

På Yerstglas.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Hvordan, afhænger af den browser, du anvender.

Vi anvender logs af vores trafik til at optimere din kundeoplevelse samt holde øje med om vores webshop fungere som den bør.
Denne statistik deles ikke med andre og opbevare fortroligt.

2 kommentarer til “Handelsbetingelser”

  1. Hejsa

    Jeg har gennem mange år været fascineret af glas puste håndværket og kunne godt tænke mig at prøve det selv. Jeg vil høre om det er muligt hos jer at købe et kursus hvor man kan prøve at lave nogle simpe ting.
    Er det muligt, så er vi i området i vores sommerferie uge 30 og 31.

    Jeg ser frem til at høre fra jer

    Med venlig hilsen

    Martin Sørensen
    Allesøvej 14
    5270 Odense N
    Tlf 23474130

    1. Hej Martin
      Vi laver ikke rigtig så meget “kursus” det eneste man kan her er at komme ind og lave en brevpresse og puste en lille kugle med en hank på…det tager ca 30 min og koster 700 kr. der skal du bare ringe herind og booke en tid

      Venligst
      Yerst Glas

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *