Handelsbetingelser

Handels- og forretningsbetingelser

VIRKSOMHEDSOPLYSNINGER
Yerst Glas
Tværgade 14
8600 Silkeborg

CVR nr 28349106
Tlf. 86 82 80 58  / 23 74 46 30

 

Sådan handler du i webshoppen

Når du har fundet en vare, du ønsker at købe, trykker du på knappen [Tilføj til kurv]. Når du har tilføjet alle de ønskede varer, kan du se indholdet af din kurv via indkøbsvognikonet øverst til højre på siden eller via knappen [Se kurv], som dukker op, hver gang en vare er tilføjet kurven.

I indkøbskurven skal du vælge “Direkte forsendelse”, “Levering til nærmeste pakkeboks” eller “Afhentning i butikken”, inden du går til kassen via knappen [GÅ TIL KASSEN].

Du er nu på siden “Kassen”, hvor du skal indtaste dine personlige oplysninger og derefter vælge kortbetaling eller MobilePay med ePay (Dankort, VISA- eller Mastercard), direkte bankoverførsel eller efterkrav. Husk at markere rubrikken “Jeg har læst og accepterer webshoppens vilkår og betingelser”, før du trykker på knappen [Godkend ordre]. Herefter sker der én af følgende tre ting:

  1. Har du valgt kort- eller MobilePay-betaling, åbner en side med den sikre betalingsformular, hvor du skal følge vejledningen.
  2. Har du valgt direkte bankoverførsel, skal du følge vejledningen på den nye side, der åbner.
  3. Har du valgt efterkrav, skal du følge vejledningen på den nye side, der åbner.

Når du har gennemført din ordre, vil du umiddelbart herefter pr. e-mail modtage en ordrebekræftelse, der gælder som din kvittering. Du modtager også en e-mail, når varen afsendes.

Har du spørgsmål til bestillingen eller andet, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon 86 82 80 58 / 23 74 46 30 på hverdage fra 8-16, fredag dog 15.30 – eller på mikkel@yerstglas.dk

Alle priser er inkl. moms.

 

Privatlivspolitik

Ved enhver handel her på siden gælder vores privatlivspolitik, som du kan gennemse her (åbner som ny side).

 

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på yerstglas.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du:

  • har modtaget din vare
  • får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  • får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mikkel@yerstglas.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

RETURNERING
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Benyttes den vedlagte returlabel, som fremsendes med din ordre, fratrækkes 49,- DKK til at dække fragten. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR
Den fulde købssum kan kun tilbagebetales, hvis varen tilbagesendes ubrugt eller brugt på tilsvarende måde, som det vil være muligt i en fysisk butik. Muligheden for at få den fulde købesum retur bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart væsentligt forringer varens salgsværdi.

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde aftalen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Den eneste omkostning, du har, når du fortryder et køb, er evt. omkostning ved at få varen tilsendt samt omkostningen ved at sende varen retur til os.

Hvis du fortryder købet, bedes varen sendt til:

Yerst Glas
Tværgade 14
8600 Silkeborg

HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE?
Du skal vedlægge en kopi af følgesedlen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret

HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN
Når du handler på yerstglas.dk, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Vi er meget omhyggelige med at sikre korrekt håndtering af din ordre og at tjekke, at varen ikke har fejl eller mangler. Skulle du modtage en vare, der er reklamationsberettiget, beklager vi meget, og beder dig kontakte os på telefon 86 82 80 58 / 23 74 46 30 – hverdage fra 8-16, fredag dog 15.30.

Når der er fejl ved en vare, kan du enten få varen repareret, ombyttet eller pengene tilbage afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden uhensigtsmæssig adfærd.

Det er derfor nødvendigt, at du følger de vedlagte brugsanvisninger og andre anvisninger, som vejleder om korrekt brug og vedligeholdelse af produktet. Misligholdes en vare i forhold til anvisningen, vil det opfattes som fejlagtig brug eller anden uhensigtsmæssig adfærd, og derfor vil varen ikke være dækket af reklamationsretten.

HVOR HURTIGT SKAL JEG REKLAMERE?
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

VI REFUNDERER RIMELIGE FRAGTOMKOSTNINGER
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Husk at sende varen tilbage i forsvarlig emballage og at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Varen skal sendes til:

Yerst Glas
Tværgade 14
8600 Silkeborg

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.